Przejdź do głównej zawartości

Jak osiągnąć cel w trenowaniu?

Jak podaje definicja: cel to działanie, stan, do którego się dąży. Co roku na początku stycznia robimy tzw. postanowienia noworoczne. Czy udaje się nam wytrwać w nich do końca ? Na to pytanie musimy odpowiedzieć sobie sami. Oto kilka moich przemyśleń jak regularnie ćwiczyć, a co za tym idzie osiągnąć swój cel treningowy/sportowy.
 
  1. Planowanie:
    Wszyscy nie ważne czy pracujemy, czy się uczymy mamy tydzień pełen obowiązków. Jak w tym wszystkim znaleźć czas na ćwiczenia? Warto co tydzień spojrzeć na kalendarz, poszukać „luki” i zapisać TRENING. Gdy coś będzie zapisane łatwiej nam będzie to zrealizować :)
  1. Znalezienie motywacji:
    Natchnienie i chęć do trenowania można znaleźć dosłownie wszędzie – wystarczy się rozejrzeć. Może to być biegający już członek rodziny lub znajomy. Przykładem do naśladowania może być znany sportowiec. Warto mieć też swój motywacyjny cytat. Pamiętajcie słowa motywują, ale to dzięki działaniu osiągniemy cel.
  1. Różnorodność:
    Aby nie znudzić się treningiem warto zmieniać ćwiczenia, albo powtarzać je dwa razy w miesiącu. Dzięki temu trening będzie ciekawy i przyniesie lepsze efekty.
  1. Powiedz komuś – znajdź towarzysza do ćwiczeń:
    O swoim celu warto powiedzieć komuś z rodziny albo przyjacielowi. Na pewno będzie nas dopingował, a w trudnych chwilach pomagał. Może uda Ci się go namówić na wspólne ćwiczenia :)
Mam też propozycję. Zróbcie sobie zdjęcie z napisanym na kartce celem i powieście je w widocznym miejscu w pokoju, albo wrzućcie na forum społecznościowe. Ja powiesiłam je na tablicy obok biurka i zachęcam również was do tego :)
  1. Miej przyjemność:
    Cel sportowy, który sobie postawisz musi być realny , a jego dokonywanie przyjemne. W innym wypadku szybko zrezygnujemy, a przecież nie o to chodzi.
Jak Wy dążycie do celu? Macie jakieś swoje przemyślenia i propozycje ? Jaki jest wasz cel na rok 2015 pochwalcie się nimi w komentarzach :)

Komentarze

  1. Oj tak planowanie jest najważniejsze. Motywację jeżeli chodzi o ćwiczenia już znalazłam, chciałabym w końcu zacząć biegać, ale zawsze znajdę jakąś wymówkę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że masz już motywację do ćwiczeń. Jeśli chodzi o bieganie to wypróbuj ten pomysł z napisaniem na kartce celu i powieszenie go w widocznym miejscu. Proponuję też abyś zachęciła kogoś do biegania. Tutaj masz plusy wspólnego trenowania: http://rodzinkabiega.blogspot.com/2015/01/wspolne-trenowanie-czyli-dlaczego-warto.html :) Życzę wytrwałości :)

      Pozdrawiam, Asia

      Usuń
  2. Moim zdaniem najważniejsze, żeby być konsekwentnym, krok po kroku pracować.
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie : http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nasimistrzowie.pl, czyli sportowa platforma z potencjałem!

Ostatnio mieliśmy okazję poznać Agatę Tchórz, jedną z inicjatorek projektu Nasimistrzowie.pl. Jest to multimedialna, profesjonalna platforma internetowa, której głównym celem jest ożywienie rynku umów sponsorskich i ułatwienie relacji sportowiec - sponsor. Według nas to świetna inicjatywa, dlatego postanowiliśmy przybliżyć Wam ten projekt. Zapraszamy do przeczytania i wsparcia Nasimistrzowie.pl (klik → http://nasimistrzowie.pl/)

1) W jakim celu powstała/funkcjonuje firma i jakie potrzeby rynku/konsumentów zabezpiecza? Misja: Zbliżenie 3 podmiotów: kibiców, sportowców i sponsorów. Ułatwienie sportowcom pozyskanie Sponsora a Sponsorom wybór sportowca, który stanie się ‘twarzą” firmy.
Cele Główne: Jednoczenie środowiska sportowego Budowanie rynku marketingu sportowego Ukazanie głosu sportowców w ważnych dla nich sprawach istotnego dla kibiców Stworzenie zasad współpracy na linii zawodnik-sponsor; połączenie zawodników ze sponsorami na zasadzie obopólnego wsparcia, dzięki czemu obie strony będą …

ASIA JAKO REPORTERKA - SONDA - JAK WAŻNY JEST SPORT!

Kolejny krok w stronę marzeń zrobiony! Zawsze oprócz pisania chciałam spróbować swoich sił przed kamerą. Ostatnio dostałam taką właśnie szansę w pracy. Razem ze Sportowym Wrocławiem przeprowadziliśmy sondę uliczną na temat ich zainteresowań sportowych mieszkańców stolicy Dolnego Śląska. Ich odpowiedzi i mój występ znajdziecie w wideo "Wrocławianie wiedzą najlepiej... jak ważny jest sport!" Link poniżej, zapraszam!  Asia :)
https://sportowywroclaw.pl/wroclawianie-wiedza-najlepiej/wroclawianie-wiedza-najlepiej-jak-wazny-jest-sport-wideo-2/
Fot. Sportowy Wrocław

Jak udekorować pokój biegacza? Kilka inspiracji i pomysłów! + ŻYCZENIA

Jestem osobą, która lubi pokazywać swoje osiągnięcia. Jest to dla mnie pewna forma motywacji. Dzięki temu wiem, że moja ciężka praca i treningi nie idą na marne. Moja kolekcja medali i pucharów stale się powiększa. Co mnie bardzo cieszy. Wszystko ułożone jest w widocznym miejscu na regałach i wieszakach. Ostatnio natknęłam się na zdjęcie nietypowej choinki złożonej z numerków startowych. Postanowiłam, że napiszę post o inspiracjach lub pomysłach jak udekorować pokój biegacza i jego osiągnięcia. Większość zdjęć znalazłam w internecie. 

Autorzy zdjęcia: Julia, Sebastian Kapela
Na zdjęciu Ryszard Kałaczyński, który przebiegł 366 maratonów w 366 dni Fot. Daniel Frymark
źródło: internet
źródło: internet
źródło: internet
Źródło:Napieramy.pl
Źródło:Napieramy.pl
Źródło: zabiegani.tv
My również ubraliśmy naszą choinkę w stylu zabieganej rodzinki. Oprócz standardowych lampek i światełek znalazły się też medale ;) Z okazji świąt Bożego Narodzenia RodzinkaBiega życzy wszystkim wesołych, spokojnych i rodzinn…