Przejdź do głównej zawartości

Biegowa przygoda z Prusicami w 2016 roku zakończona

Zachęcony ubiegłorocznym udziałem w ostatnim biegu III Edycji „Prusice Biegają” oraz „IV Biegu w Poszukiwaniu Św. Mikołaja” podjąłem decyzję, że pościgam się z innymi biegaczami podczas tegorocznych zawodów sportowych organizowanych na terenie Prusic. Od kilku lat organizowane są tam:

1.Cykl zawodów „Prusice biegają” – wszyscy uczestnicy mają do pokonania 5 km dystans, od stycznia do listopada w każdą ostatnią niedzielę miesiąca, z jednym wyjątkiem w czerwcu. Po zaliczeniu obowiązkowej „5” każdy z biegaczy ma możliwość przebiegnięcia drugiego okrążenia (tym razem bez pomiaru czasu), za co otrzymuje bonus w postaci dodatkowych 5 punktów. Do klasyfikacji końcowej branych jest 9 najlepszych wyników spośród 11 zaplanowanych startów.
2.Bieg III Wież na dystansie 10 km tradycyjnie organizowany w czerwcu
3.Bieg w Poszukiwaniu Św. Mikołaja na dystansie 5 km organizowany w sobotnie popołudnie, przypadające najbliżej dnia Św. Mikołaja.

Największym wyzwaniem było tak zorganizować sobie życie rodzinne, żeby mieć wolne przedpołudnie w prawie każdą ostatnią niedzielę miesiąca. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że takie problemy nie stanowią większych przeszkód. Duża w tym zasługa małżonki Iwony, która wielokrotnie towarzyszyła mi i dzieciom podczas wyjazdów do Prusic (pełniła dodatkowo rolę rodzinnego fotografa). Osobiście opuściłem 2 biegi (nieobecności usprawiedliwione!!!) i dzielnie walczyłem o jak najlepszy wynik w każdych zawodach. Niestety konkurencja w kategorii M-40 jest bardzo mocna, dlatego też szans na podium praktycznie nie miałem żadnych. Za to dzieci spisały się wyśmienicie. Joasia ostatecznie jako pierwsza kobieta przybiegała na linię mety 9 razy, dzięki czemu bezapelacyjnie zajęła I miejsce wśród pań. Michał walczył do samego końca, dzięki czemu zajął 2 miejsce w kategorii M-16.
Same zawody są imprezą kameralną, przeciętnie brało w ich udział od 50 do 70 biegaczy. Za to organizatorzy spisali się wyśmienicie – zależnie od pory roku po każdych zawodach mogliśmy napić się gorącej herbaty lub zimnego izotonika, zjeść ciastko lub banana. Po ostatnim starcie każdy z uczestników otrzymał elegancki, szklany medal oraz koszulkę techniczną z długim rękawem. I to wszystko ZA DARMO. Wystarczyło poświęcić trochę własnego czasu i paliwa na dojazd do Prusic.
Jak już wspomniałem na początku, Prusice organizują jeszcze osobne wydarzenia biegowe w ciągu roku, tj. Bieg III Wież (w czerwcu) i Bieg w Poszukiwaniu Św. Mikołaja (w grudniu). Są to zawody, w których wpisowe wynosi od 25 do 40 zł w pierwszych terminach zapisów. Przy czym dla uczestników zawodów „Prusice Biegają” organizatorzy zapewniają start za darmo (trzeba spełnić jeden warunek, a mianowicie wziąć udział w min. 3 biegach bieżącej edycji „PB”)
Szczegółowy opis i fotorelację z Biegu III Wież zamieściłem w osobnym artykule po biegu. Przypomnę jedynie, że Joasia zajęła I miejsce w kategorii K-16, a temperatura powietrza w tym dniu osiągnęła poziom 36 oC. Był to jeden z nielicznych biegów, kiedy chęć zwycięstwa wzięła górę nad zdrowym rozsądkiem. Efekt końcowy był taki, że czułem się jakbym przebiegł przynajmniej półmaraton, a nie dystans długości 10 km.
Na koniec wzięliśmy udział w V Biegu w Poszukiwaniu Św. Mikołaja (3 grudnia 2016 r.). Impreza zgromadziła sporą rzeszę zawodników. Przy czym każde z nas postawiło sobie określone cele: Joasia chciała powalczyć o podium w „generalce”, Michał postanowił zostać „zającem” dla Joasi, a ja zapragnąłem osiągnąć jak najlepszy czas poniżej 22 minut. I wszystkie nasze plany spełniły się w 100 procentach. Joasia zajęła III miejsce w klasyfikacji OPEN kobiet (dzięki wydatnej pomocy Michała), a ja przybiegłem na metę z czasem 00:21:34. Na starcie popełniłem podstawowy błąd i dałem ponieść się tłumowi. W wyniku czego na 1 km miałem czas 04:03. Trochę przestraszyłem się tego tempa i zwolniłem na następnych 2 kilometrach, jednakże ślad w organizmie pozostał. W wyniku tego na ostatnich 300 metrach do mety brakło mi siły, żeby odeprzeć atak 2 zawodników. Jak widać ciągle uczę się i liczę, że doświadczenie startowe razem z regularnymi treningami będzie skutkowało następnymi sukcesami w rywalizacji sportowej.

Moje wrażenia z zawodów w Prusicach są bardzo pozytywne. Jestem przekonany, że w przyszłym roku spróbuję powtórzyć swoją biegową przygodę z Prusicami. Jaką decyzję podejmą Joasia i Michał ?




Michał  - 2 miejsce w cyklu Prusice Biegają kategoria M-16

Asia - 3 miejsce w "Bieg w poszukiwaniu św.Mikołaja" kategoria OPEN KOBIET

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak udekorować pokój biegacza? Kilka inspiracji i pomysłów! + ŻYCZENIA

Jestem osobą, która lubi pokazywać swoje osiągnięcia. Jest to dla mnie pewna forma motywacji. Dzięki temu wiem, że moja ciężka praca i treningi nie idą na marne. Moja kolekcja medali i pucharów stale się powiększa. Co mnie bardzo cieszy. Wszystko ułożone jest w widocznym miejscu na regałach i wieszakach. Ostatnio natknęłam się na zdjęcie nietypowej choinki złożonej z numerków startowych. Postanowiłam, że napiszę post o inspiracjach lub pomysłach jak udekorować pokój biegacza i jego osiągnięcia. Większość zdjęć znalazłam w internecie.  Autorzy zdjęcia: Julia, Sebastian Kapela Na zdjęciu Ryszard Kałaczyński, który przebiegł 366 maratonów w 366 dni Fot. Daniel Frymark źródło: internet źródło: internet źródło: internet Źródło:Napieramy.pl Źródło:Napieramy.pl Źródło: zabiegani.tv My również ubraliśmy naszą choinkę w stylu zabieganej rodzinki. Oprócz standardowych lampek i światełek znalazły się też medale ;) Z okazji świąt Bożego Naro

KROK PO KROKU - NORDIC WALKING

Nordic Walking kojarzy się wszystkim z rozrywką dla starszych osób. W tym poście chcemy obalić ten mit i pokazać zalety tego sportu. Rosnące zainteresowanie techniką Nordic Walking w wielu krajach Europy nie tylko pokazuje, iż jest to wspaniała forma rekreacji, ale również znajduje ona coraz szersze zastosowanie i uznanie w rehabilitacji. HISTORIA Nordic Walking pochodzi z Finlandii. To właśnie tam w latach siedemdziesiątych tamtejsi trenerzy i sportowcy trenujący biathlon postanowili urozmaicić trening letni, aby w okresie bezśniegowym móc efektywnie kontynuować proces treningowy. Szukając formy ruchu, która mogłaby zastąpić bieg narciarski, postanowili odłożyć narty na półkę i posługiwać się samymi kijkami. Zaczęli chodzić w sposób naśladujący ruch z narciarstwa biegowego. Tym prostym sposobem zaczęło rodzić się zjawisko nazwane wkrótce „Nordic Walking”.   Pod koniec lat 80 - tych w Finlandii podjęto pierwsze próby promowania Nordic Walking w kręgach sportowych. W dość kró

OKIEM KIBICA: MOTYWACJA - REWELACJA

Motywacja jest potrzebna każdemu przy wykonywaniu różnorodnych czynności. Szczególnie duże znaczenie ma ona w sporcie. Dla każdego zawodnika to droga do sukcesu. Nikt nie zmusi nikogo do niczego jeśli nie będzie tego sam chciał. Sportowiec często sam się motywuje, stawia sobie cele i dąży, aby je osiągnąć. Jednak bardzo ważna jest pomoc otoczenia, trenera, współtowarzyszy, rodziny. Kogoś, kto będzie z tą osobą w chwilach trudnych i radosnych. W Biegającej Rodzince to ja mam najmniejszy udział w zawodach. Pełnię jednak ważną rolę „motywatora” . Często wysłuchuję opowieści o treningach, kontuzjach, porażkach i sukcesach. Zachęcam do podejmowania prób, przezwyciężania trudności i nie poddawania się. Wierzę w sukces moich najbliższych Bez względu na zajęte miejsca Asi, Michała czy Rafała zawsze jestem z nich dumna, oni dla mnie są zwycięzcami. W czasie biegów  dopinguję i często wołam „Dasz radę”, „Dalej do przodu”, „Nie poddawaj się”, to tylko kilka moich motywujących okrzyków.