Przejdź do głównej zawartości

BLOG PO PRZERWIE - Z NADZIEJAMI W NOWY ROK

Przychodzi taki czas w naszym życiu, kiedy w ciszy należy spędzić lub przeczekać trudne chwile, które stają się znienacka udziałem każdego z nas. Tym samym RozbieganaRodzinka starała się realizować swoją pasję sportową odpuszczając pisanie na blogu. Czasami tak jest łatwiej.
Tak jak wcześniej napisałem, nie zaniedbywaliśmy naszej sportowej pasji. Największy trud i wysiłek był udziałem Asi, natomiast ja z Iwoną staraliśmy się wypełnić wolny czas sportem w miarę naszych możliwości. Dzięki temu startowaliśmy w parkrunach, Biegu z Okazji Dnia Podchorążego, Biegu w Poszukiwaniu Św. Mikołaja w Prusicach, Karłowickiej Pętelce i Biegu Sylwestrowym w Jelczu-Laskowicach.

Sukces w Biegu Podchorążego!

Efekty naszych startów są różnorodne. Asia dzięki wytężonym treningom za każdym razem stawała na podium, czy to w klasyfikacji OPEN, czy też w kategorii wiekowej. Iwona wzięła na swoje barki ideę rozpropagowania uczestnictwa zawodników nordic walking w cotygodniowym parkrunie. Ja natomiast biorę udział w zawodach biegowych bardziej w formie rekreacyjnej aniżeli sportowej. No cóż, bez regularnych treningów trudno jest walczyć o jak najlepsze czasy i poprawiać swoje życiówki.
Ujęcie z Parkrun Wrocław :)

Cieszę się, że sport w postaci biegania i nordic walking jest nieodłącznym elementem naszego życia. Tym bardziej, że najlepsze wzorce możemy czerpać od mojej mamy. Wszystko wskazuje na to, że wyłącznie dzięki codziennym spacerom z kijkami może zawdzięczać szybki powrót do zdrowia. Stała się wręcz gwiazdą wśród pacjentów i personelu medycznego jednego z wrocławskich szpitali udowadniając, że czynny i zrównoważony wypoczynek w dojrzałym wieku jest najlepszym antidotum na problemy zdrowotne. Obserwując i słuchając mojej mamy ma się wrażenie, że już w chwilę po opuszczeniu szpitala chciałaby chwycić za kijki do nordic walking i pomknąć do jednego z wrocławskich parków. Mamy nadzieję, że mama jeszcze niejednokrotnie będzie miała możliwość przytulić się do swoich ulubionych drzew, tak by czerpać od nich siłę i energię do dalszego życia.
Wszystko to razem wzięte sprawiło, że ja z Asią postanowiliśmy rozpocząć Nowy Rok na sportowo. Okazją ku temu był Noworoczny Bieg wokół Wielkiej Wyspy zorganizowany przez członków Flow Ultimate Wrocław. Wydarzenie miało w pełni spontaniczny charakter i zgromadził blisko 20 osób. Do pokonania było prawie 13 kilometrów w konwersacyjnym tempie. No prawie konwersacyjnym. Na ostatnich 3-4 kilometrach grupa rozerwała się – jak zawsze sportowy duch walki wziął górę nad spokojem i rozwagą wśród bardziej wybieganych uczestników. Na koniec porozciągaliśmy się i co najważniejsze spróbowaliśmy swoich sił w rzucaniu dyskami frisbee. W tamtym momencie poczułem się jak małe dziecko, które czerpie wiele radości z dziecięcej zabawy z czasów młodości. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że z rzucaniem dyskiem frisbee jest jak z jazdą na rowerze. Zwyczajnie tego się nie zapomina. Przy okazji poznaliśmy Amerykanina mieszkającego w naszym mieście, wielkiego sympatyka i założyciela ultimate frisbee we Wrocławiu. Jak widać, jest wiele miejsc i sytuacji do poznawania ciekawych ludzi. Czego i Wam życzymy w 2018 roku.
Fot. Karol Ostrowski

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak udekorować pokój biegacza? Kilka inspiracji i pomysłów! + ŻYCZENIA

Jestem osobą, która lubi pokazywać swoje osiągnięcia. Jest to dla mnie pewna forma motywacji. Dzięki temu wiem, że moja ciężka praca i treningi nie idą na marne. Moja kolekcja medali i pucharów stale się powiększa. Co mnie bardzo cieszy. Wszystko ułożone jest w widocznym miejscu na regałach i wieszakach. Ostatnio natknęłam się na zdjęcie nietypowej choinki złożonej z numerków startowych. Postanowiłam, że napiszę post o inspiracjach lub pomysłach jak udekorować pokój biegacza i jego osiągnięcia. Większość zdjęć znalazłam w internecie.  Autorzy zdjęcia: Julia, Sebastian Kapela Na zdjęciu Ryszard Kałaczyński, który przebiegł 366 maratonów w 366 dni Fot. Daniel Frymark źródło: internet źródło: internet źródło: internet Źródło:Napieramy.pl Źródło:Napieramy.pl Źródło: zabiegani.tv My również ubraliśmy naszą choinkę w stylu zabieganej rodzinki. Oprócz standardowych lampek i światełek znalazły się też medale ;) Z okazji świąt Bożego Naro

KROK PO KROKU - NORDIC WALKING

Nordic Walking kojarzy się wszystkim z rozrywką dla starszych osób. W tym poście chcemy obalić ten mit i pokazać zalety tego sportu. Rosnące zainteresowanie techniką Nordic Walking w wielu krajach Europy nie tylko pokazuje, iż jest to wspaniała forma rekreacji, ale również znajduje ona coraz szersze zastosowanie i uznanie w rehabilitacji. HISTORIA Nordic Walking pochodzi z Finlandii. To właśnie tam w latach siedemdziesiątych tamtejsi trenerzy i sportowcy trenujący biathlon postanowili urozmaicić trening letni, aby w okresie bezśniegowym móc efektywnie kontynuować proces treningowy. Szukając formy ruchu, która mogłaby zastąpić bieg narciarski, postanowili odłożyć narty na półkę i posługiwać się samymi kijkami. Zaczęli chodzić w sposób naśladujący ruch z narciarstwa biegowego. Tym prostym sposobem zaczęło rodzić się zjawisko nazwane wkrótce „Nordic Walking”.   Pod koniec lat 80 - tych w Finlandii podjęto pierwsze próby promowania Nordic Walking w kręgach sportowych. W dość kró

Porządna dawka motywacji!

Zdarza Ci się czasami stracić motywację do treningu. Masz czasem tzw ciężkie dni, że nie masz siły iść na trening. Ciężki dzień w pracy lub szkole? A może pogoda nie dopisuje? Mamy dla Ciebie porządną dawkę motywacji w postaci motywacyjnych obrazków, tekstów i cytatów. Pamiętaj jednak że tylko ciężką pracą osiągniesz sukces!