Przejdź do głównej zawartości

BIEGAMY, POMAGAMY

          W ostatnią niedzielę (11-06-2017 r.) wzięliśmy udział w III Charytatywnym Biegu Aktywniaków. A dokładnie ja z Michałem, natomiast Joasia uczestniczyła w zawodach jako dziennikarz sportowy. Impreza odbywała się na nadodrzańskich wałach w okolicach Hotelu GEM i obiektów AZS. Zadaniem uczestników biegu było pokonanie jak największej ilości okrążeń (wg organizatorów o długości 1 km) w czasie 1 godziny. Za każdą pokonaną pętlę przez uczestnika sponsor zobowiązał się przeznaczyć 1 zł na wakacyjny wyjazd dla dzieci z ośrodka Siemacha Spot 24/7. No cóż, kwota może niezbyt oszałamiająca, za to idea i formuła integracji aktywnych wrocławian godna polecenia.
     Każdy chętny otrzymał w biurze zawodów darmowy pakiet startowy, w skład którego wchodziła m.in. okolicznościowa koszulka. Większość uczestników założyła kolorowe koszulki, dzięki czemu razem stworzyliśmy radosną, tęczową ekipę Aktywniaków.
     Pogoda była typowo piknikowa, czyli słonko mocno grzało i non stop świeciło. Zgodnie z planem start nastąpił o godzinie 12:00. Dzień wcześniej ustaliłem z Michałem, że pobiegniemy w tempie 5 min./km - muszę przyznać, że chciałem przy okazji sprawdzić swoje możliwości przed Nocnym Wrocław Półmaratonem. Jak to zwykle bywa tuż po starcie, wielu zawodników ochoczo ruszyło do przodu. Należało pilnować się, żeby zbytnio nie szarżować na samym początku zawodów. Po przebiegnięciu pierwszych 5 minut okazało się, że do startu/mety mamy jeszcze do pokonania spory kawałek trasy. Ostatecznie okazało się, że 1 pętla liczyła 1240 m. Muszę przyznać, że byliśmy trochę zaskoczeni tym faktem. Musieliśmy szybko zweryfikować swoje plany i zamiast pokonania 12 okrążeń walczyć o 10 kółek. Do tej pory zawsze mierzyłem się z dystansem, teraz musiałem utrzymać tempo w określonym czasie. Dziwne uczucie, ale tak jak większość spraw całość tkwi w głowie. Jeśli wszystko jest dobrze poukładane, to łatwiej jest dostosować się do nagłej i nietypowej zmiany. Jak wcześniej wspomniałem, przysłowiowa „żarówka” ciągle świeciła. I tu muszę pochwalić organizatorów, ponieważ zadbali o punkty nawadniania na trasie. Dzięki temu nie było potrzeby wzywać pomocy medycznej do któregokolwiek z zawodników.
    Swoją drogą warto było przyjrzeć się reszcie uczestników. W większości były to bardzo młode osoby bez większego doświadczenia biegowego. Już po 2-3 pętlach zaczęliśmy połykać biegaczy i biegaczki, którzy z dużym animuszem wyruszyli/-ły do biegu. Czas i okrążenia mijały szybko, tempo biegowe trzymaliśmy z Michałem na poziomie 5 minut. Ostatecznie 10 okrążeń (12,4 km) pokonałem w czasie 1 godz. i 22 sekund. Michał na ostatniej prostej mocno przyśpieszył, dzięki czemu zameldował się na mecie o kilkanaście sekund szybciej ode mnie. No cóż, niech żyje młodość.
W zawodach wzięło udział 311 zawodników, którzy pokonali łącznie 2047 okrążeń. Dla wszystkich uczestników został przygotowany słodki poczęstunek z piciem. Na koniec każdy mógł wziąć udział w loterii, która dodatkowo miała zasilić kwotę od sponsora. Każdy los zwyciężał, a nagrody były rozmaite: począwszy od żelków, poprzez płyty CD, książki, piłki, vouchery do restauracji czy też na zabiegi stomatologiczne.
     Krótko mówiąc impreza bardzo interesująca i godna polecenia. Całkiem inny charakter aniżeli typowe zawody biegowe. Bez zbędnej napinki, zapachu maści chłodząco/rozgrzewających (zależnie od pory roku), bez ciśnienia na wynik i miejsce. Kwota jaką wybiegaliśmy razem z Michałem jest niewielka, ale za to poczucie z dobrze spędzonego czasu w gronie rodzinnym nie do ocenienia.


PS. Joasia dzielnie notowała, rozmawiała, nagrywała i fotografowała całe zawody. Dobrze jest mieć wsparcie wśród dzieci – tym razem mentalne od Michała i medialne od Joasi.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak udekorować pokój biegacza? Kilka inspiracji i pomysłów! + ŻYCZENIA

Jestem osobą, która lubi pokazywać swoje osiągnięcia. Jest to dla mnie pewna forma motywacji. Dzięki temu wiem, że moja ciężka praca i treningi nie idą na marne. Moja kolekcja medali i pucharów stale się powiększa. Co mnie bardzo cieszy. Wszystko ułożone jest w widocznym miejscu na regałach i wieszakach. Ostatnio natknęłam się na zdjęcie nietypowej choinki złożonej z numerków startowych. Postanowiłam, że napiszę post o inspiracjach lub pomysłach jak udekorować pokój biegacza i jego osiągnięcia. Większość zdjęć znalazłam w internecie.  Autorzy zdjęcia: Julia, Sebastian Kapela Na zdjęciu Ryszard Kałaczyński, który przebiegł 366 maratonów w 366 dni Fot. Daniel Frymark źródło: internet źródło: internet źródło: internet Źródło:Napieramy.pl Źródło:Napieramy.pl Źródło: zabiegani.tv My również ubraliśmy naszą choinkę w stylu zabieganej rodzinki. Oprócz standardowych lampek i światełek znalazły się też medale ;) Z okazji świąt Bożego Naro

KROK PO KROKU - NORDIC WALKING

Nordic Walking kojarzy się wszystkim z rozrywką dla starszych osób. W tym poście chcemy obalić ten mit i pokazać zalety tego sportu. Rosnące zainteresowanie techniką Nordic Walking w wielu krajach Europy nie tylko pokazuje, iż jest to wspaniała forma rekreacji, ale również znajduje ona coraz szersze zastosowanie i uznanie w rehabilitacji. HISTORIA Nordic Walking pochodzi z Finlandii. To właśnie tam w latach siedemdziesiątych tamtejsi trenerzy i sportowcy trenujący biathlon postanowili urozmaicić trening letni, aby w okresie bezśniegowym móc efektywnie kontynuować proces treningowy. Szukając formy ruchu, która mogłaby zastąpić bieg narciarski, postanowili odłożyć narty na półkę i posługiwać się samymi kijkami. Zaczęli chodzić w sposób naśladujący ruch z narciarstwa biegowego. Tym prostym sposobem zaczęło rodzić się zjawisko nazwane wkrótce „Nordic Walking”.   Pod koniec lat 80 - tych w Finlandii podjęto pierwsze próby promowania Nordic Walking w kręgach sportowych. W dość kró

Porządna dawka motywacji!

Zdarza Ci się czasami stracić motywację do treningu. Masz czasem tzw ciężkie dni, że nie masz siły iść na trening. Ciężki dzień w pracy lub szkole? A może pogoda nie dopisuje? Mamy dla Ciebie porządną dawkę motywacji w postaci motywacyjnych obrazków, tekstów i cytatów. Pamiętaj jednak że tylko ciężką pracą osiągniesz sukces!