Przejdź do głównej zawartości

PARKRUN - kontroluj się przez cały rok

Co to jest parkrun?
Parkrun są to cotygodniowe, bezpłatne biegi na dystansie 5 km z pomiarem czasu.


Jak powstał bieg?
Jest to inicjatywa, która narodziła się w Wielkiej Brytanii, a aktualnie jest obecna w coraz większej liczbie krajów. Polska dołączyła do inicjatywy parkrun w październiku 2011, kiedy to powołane zostało do życia Stowarzyszenie parkrun Polska i otwarta została pierwsza lokalizacja parkrun w Gdyni.
 
Po co organizowany jest parkrun?
Parkrun to doskonała okazja do sprawdzenia swoich możliwości lub uzupełnienia planu treningów. Celem jest zachęcenie wszystkich do wspólnego, regularnego biegania. Nie trzeba biec szybko. W ramach parkrun wszyscy biegają dla własnej satysfakcji, dlatego każdy biegnie własnym tempem.
 
Dla kogo jest parkrun?
Biegi parkrun przeznaczone są dla każdego bez względu na biegowy staż, uzyskiwane rezultaty czy też wiek.
 
Gdzie i kiedy odbywa się parkrun?
Biegi odbywają się w wybranych miastach Polski ( 29 lokalizacji ). Biegacze biegają cyklicznie w każdą sobotę o 9:00.
 
Gdzie we Wrocławiu organizowany jest Parkrun? Trasa biegu.
Miejsce organizacji biegu to park. Start i meta są zlokalizowane na wałach koło Jazu Opatowickiego i Wyspy Opatowickiej.  Trasa biegu to korona wałów między Jazem Opatowickim a Mostem Zwierzynieckim. W zdecydowanej większości nawierzchnia trasy to ścieżki o nawierzchni szutrowej.


Zasady uczestnictwa w biegach
Jedynym warunkiem uczestnictwa w biegach jest dokonanie rejestracji w systemie parkrun w celu możliwości identyfikowania uczestników i podania ich rezultatów ( link do rejestracji: PARKRUN - rejestracja ). Po dokonaniu rejestracji wystarczy wydrukować nadany indywidualny kod kreskowy i przynieść go ze sobą na bieg. Rejestracja w systemie jest jednorazowa i nie trzeba dokonywać jej ponownie przed kolejnym biegiem. Dodatkowo możesz wziąć udział w dowolnej liczbie biegów w dowolnej lokalizacji parkrun w Polsce lub na świecie!
 
Wolontariat w Parkrun
Każdy bieg z cyklu parkrun odbywa się dzięki zaangażowaniu oraz wsparciu ze strony wolontariuszy. Jeżeli jesteś zainteresowany(a) udziałem w Wrocław jako wolontariusz, wyślij po prostu swoje zgłoszenie na adres wroclawwolontariusze@parkrun.com
 
Zadania wolontariuszy: rozpoczynanie biegu i mierzenie czasu, wręczanie uczestnikom tokenów z pozycjami na mecie, skanowanie wyników, pomoc uczestnikom na trasie oraz inne. Jak wspomnieliśmy powyżej, będąc regularnym uczestnikiem parkrun oraz wolontariuszem nie tracisz możliwości zbierania punktów biegowych. Za pomoc w organizacji każdego z biegów wolontariusze otrzymują maksymalną ilość punktów biegowych (100 pkt. trzy razy w ciągu roku), które wliczane są do punktowej klasyfikacji rocznej prowadzonej w ramach każdego z biegów parkrun.


Co to jest koszulka klubu parkrun?
Celem parkrun jest motywowanie uczestników do regularnej aktywności fizycznej w ramach parkrun. Dlatego w ramach parkrun nagradzamy przede wszystkim udział oraz systematyczność, jak również zaangażowanie przy organizacji biegów parkrun a nie osiągane wyniki. Dlatego w ramach naszej inicjatywy funkcjonują koszulki klubu parkrun, które nasi uczestnicy otrzymują po ukończeniu kolejno 10 (tylko juniorzy do 18 lat), 50, 100, 250 oraz 500 biegów parkrun. Dodatkowo, w tym roku wprowadzona została koszulka Wolontariusza 25 dla osób, które uczestniczyły w parkrun w charakterze wolontariusza przynajmniej 25 razy.


RodzinkaBiega na parkrun
Regularnie w biegach bierze udział Rafał. Michał startował jeden raz. Ostatnio ja i Michał byliśmy wolontariuszami. Ja byłam fotografem, a Michał rozdawał tokeny. Z chęcią pomogliśmy i jeszcze to powtórzymy. Postanowiliśmy też, że będziemy co tydzień pokonywać 5 km. Wszystko w ramach naszego treningu. Myślę, że jest to dobry sposób na kontrolę naszych wyników i postępów.

Ekipa #124 biegu parkrun

Rafał na parkrun
 
Takie piękne widoki były podczas ostatniego biegu #124parkrun :)



 

Więcej informacji o biegu znajdziesz pod linkiem: PARKRUN Wrocław oraz PARKRUN Polska
A wy bierzecie udział w parkrun? W jakich miastach? :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KROK PO KROKU - NORDIC WALKING

Nordic Walking kojarzy się wszystkim z rozrywką dla starszych osób. W tym poście chcemy obalić ten mit i pokazać zalety tego sportu. Rosnące zainteresowanie techniką Nordic Walking w wielu krajach Europy nie tylko pokazuje, iż jest to wspaniała forma rekreacji, ale również znajduje ona coraz szersze zastosowanie i uznanie w rehabilitacji.
HISTORIA Nordic Walking pochodzi z Finlandii. To właśnie tam w latach siedemdziesiątych tamtejsi trenerzy i sportowcy trenujący biathlon postanowili urozmaicić trening letni, aby w okresie bezśniegowym móc efektywnie kontynuować proces treningowy. Szukając formy ruchu, która mogłaby zastąpić bieg narciarski, postanowili odłożyć narty na półkę i posługiwać się samymi kijkami. Zaczęli chodzić w sposób naśladujący ruch z narciarstwa biegowego. Tym prostym sposobem zaczęło rodzić się zjawisko nazwane wkrótce „Nordic Walking”. Pod koniec lat 80 - tych w Finlandii podjęto pierwsze próby promowania Nordic Walking w kręgach sportowych. W dość krótkim czasie ok…

Porządna dawka motywacji!

Zdarza Ci się czasami stracić motywację do treningu. Masz czasem tzw ciężkie dni, że nie masz siły iść na trening. Ciężki dzień w pracy lub szkole? A może pogoda nie dopisuje? Mamy dla Ciebie porządną dawkę motywacji w postaci motywacyjnych obrazków, tekstów i cytatów. Pamiętaj jednak że tylko ciężką pracą osiągniesz sukces!


PLAŻA, MORZE I... BIEGANIE!

Tegoroczny urlop razem z Rafałem spędziłam nad polskim morzem w Ustroniu Morskim. Pogoda nam dopisała, nie było wielkich upałów ani zbyt dużych wiatrów.      Razem z Rafałem nie należymy do osób długo wylegujących się na plaży. Lubimy aktywny wypoczynek, a więc długie spacery i bieganie. Prawie każdy poranek zaczynaliśmy od biegania po plaży, blisko morza. Piękne widoki, szum fal i delikatny wiaterek sprzyjały porannemu wysiłkowi. O siódmej rano było pusto na plaży. Rzadko spotykaliśmy biegaczy, czasami mijaliśmy spacerujące osoby. Po biegu byliśmy zmęczeni ale szczęśliwi, że tak rozpoczęliśmy dzień.      Bieganie po plaży było przyjemne, ale też bardzo wymagające. Nieprzyzwyczajone stopy po paru dniach dały znać o sobie. Na szczęście była to krótkotrwała kontuzja. Taki nietypowy wysiłek przyniósł tez efekt. Wzmocniłam swoją siłę biegową i na Parkrunie w Kołobrzegu osiągnęłam nową życiówkę.      Bieganie po plaży bardzo się nam spodobało. Wybraliśmy się więc do Grzybowa gdzie by…